End customer insurance
Useful numbers
- info on insurance and forms – toll-free number 800166654 (counter for the CIG energy consumer)
- Info on open claims – toll-free number 800929286 or assigas@cig.it
You can call from Monday to Friday 09:00 – 12:00 and 14:00 – 16:00 this service may be suspended at certain times of the year, generally coinciding with holidays or holidays.
Anyone who uses, even occasionally, natural gas or other type of gas supplied through urban distribution networks or transport networks, automatically benefits from insurance coverage against gas accidents, pursuant to resolution 167/2020 / R / gas of the ” Regulatory Authority for Energy, Networks and the Environment.
The insurance coverage is valid throughout the national territory; it excludes:
- end customers of methane gas other than domestic customers or domestic condominium customers equipped with a meter of class higher than G25 (the meter class is indicated in the bill);
- consumers of methane gas for motor vehicles.
The guarantees given concern: civil liability towards third parties, fires and accidents, which originate in the systems and appliances downstream of the gas delivery point (downstream of the meter). The insurance is stipulated by the CIG (Italian Gas Committee) on behalf of end customers.
For further details regarding the insurance coverage and the forms to be used for reporting a possible claim, you can contact the Energy Networks and Environment Consumer Desk at the toll-free number 800.166.654 or in the manner indicated on the website www.arera.it.
Insurance coverage
The resolution establishes that the coverage applies in the event of events caused by the use of gas downstream of the meter (the gas redelivery point). Specifically, it covers:
- accidents, including suffered by cohabiting family members and employees
- fires
- civil liability
Organizzazione
IN METAENERGIA LE PERSONE CRESCONO INSIEME ALL’AZIENDA.
Le persone sono un elemento fondamentale. Metaenergia raggiunge i propri obiettivi solo grazie al lavoro di squadra e alla professionalità.
Attraverso progetti di formazione, Metaenergia si pone l’obiettivo non solo di aggiornare le competenze delle risorse, ma anche di stimolare le potenzialità dell’individuo in un’ottica di crescita e gratificazione professionale. Le skill individuali sono integrate con gli obiettivi aziendali e la formazione è progettata con criteri di motivazione ed efficacia.
Metaenergia è un’azienda dinamica, orientata al miglioramento continuo, ma al tempo stesso attenta alle esigenze dei propri dipendenti. A testimonianza di questo, ha realizzato una piattaforma di formazione online, attraverso la quale il dipendente o collaboratore, può godere di una formazione continua, dove, quando e come vuole.
Una società che punta sull’e-learning è concorrenziale e soprattutto attenta ai costi e alla tutela dell’ambiente. Con una didattica online, infatti, non solo si riescono a contenere spese e consumi legati allo spostamento di docenti e dipendenti, ma si abbattono anche le distanze, creando un ambiente di lavoro tecnologico e partecipe. Grazie alla varietà dei corsi presenti in piattaforma, il lavoratore avrà a disposizione programmi formativi personalizzati che apporteranno un valore aggiunto alla propria professionalità.